'15 -'11    Oyunlar / Games ongoing

Game installations makes participants exercise on some of the concepts.

 

2015 - Game for Permanence

2011 - Game for Harmony

2010 - Game for Balance

 

Game for Permanence / İstikrar İçin Oyun 

4 velcro covered ball, elastic rope, various size, 2015, Galeri 5, Istanbul 

The purpose of this game is to throw the balls to a same target on the air to make them stick to each other. The participants need to observe one another’s reflects, try to guess where they are targeting their balls and do the same. The game is based on predictions and if the mission is complete the success is hanging on the air! 

4 adet cırt cırtlı top, lastik

4 velcro covered ball, elastic rope

Game for Harmony / Uyum İçin Oyun 
5m tape measure, marbles, elastic rope, metal handle, 2011, YSSM, Istanbul

'Game for Harmony’ is about mutual harmony and disharmony. The tape measure is hanged on the wall by elastic ropes on each side. Participants try to move the marble ball along the concave tape measure without dropping it down. Any small disharmony makes the ball drop. 

5m şerit  metre, misket, lastik, ahşap

5m tape measure, marbles, elastic rope, wood

Game for Balance / Denge İçin Oyun 
120x100cm wooden box, marbles, elastic rope, YSSM, 2010, Istanbul
Tek başına veya birden çok kişinin bir arada oynayabileceği bir oyun. İnsanın kendi üzerinde kurmaya çalıştığı denge, var olan dengeyi koruma gayretleri ve dengesizliğin hakim olduğu durumlardaki çabaları üzerine bir iş.

Denge için oyunda, tam hakimiyetle denge kurulabilecek bir alanın ortasında bulunan bir deliğe, “düz” bir yerde kayan misketi sokmaya çalışıyorsunuz. Oyun oynandıkça ağırlaşıyor, zorlaşıyor ve denge bozuluyor. Zamanla başka bir formata dönüşüyor. Denge kurmak için her defasında daha fazla enerji harcamanız gerekiyor.

Tahta bir kutu tavana lastikler ile bağlı. Kutunun ortasında küçük bir delik var. Kutunun içinde de görünmeyen dört ayrı bölüm var. Misketi delikten içeri sokmayı başarınca, bu misket, kutu içerisinde bulunan dört ayrı bölümden birine giriyor. Her oynanışta, kutunun içinde daha fazla misket birikmeye başlıyor. Bu misketler farklı taraflarda biriktikçe kutunun dengesi bozulmaya başlıyor ve ağırlaşıyor. Zamanla oyunun dengesi bozuluyor. Kutu daha çok ağırlaştığı için hem ağırlığı kaldırmak hem de dengeyi tutturmak gerekiyor. Oyun oynanmaz hale geliyor.

120x100cm ahşap kutu, misket, lastik

120x100cm wooden box, marbles, elastic rope